Nytt år nya föresatser

Ja nu har många gjort sin första arbetsdag på det nya året. Jag antar att det inte är någon större skillnad - men det är ju ett nytt år och för min del kommer det att innebära en del nya saker. Dels så är det valår och jag tänker kandidera till kommunalvalet - förutsatt att jag kommer med på valsedlarna, dels så är jag redan nu vad man skulle kunna kalla etablerad fritidspolitiker.

Gymnasie- och Vuxenutbildningsnämnden heter en nybildad nämnd här på Gotland. I denna ingår gymnasieskolan, folkhögskolan och Lövsta lantbruksskola. Undertecknad är invald som ordinarie ledamot. Det skall bli intressant att följa arbetet i en kommunal nämnd lite mera ordinarie. Jag har under hösten varit ersättare i Folkhögskolenämnden - en lite nämnd som var lite annorlunda och jag hann bara med tre möten innan den nu går upp i denna nya nämnd. Som ordinarie blir det intressant att få se hur alliansen samarbetar i en lite större nämnd.

Jag skall som sagt försöka komma in i fullmäktige. Varför?? Ja jag tror att jag kanske har något att tillföra. Lång arbetslivserfarenhet och ivrare för landsbygdsfrågor och för småföretagares villkor i samhället. Det svåra kommer säkert bli att i alla frågor följa en partilinje. Jag brukar ha egna åsikter och inte vara rädd för att hävda dom gentemot överhögheten. Kanske inte en bra sida i en politikerorganisation?? Vi får se. Om jag kan driva en valkampanj och få många kryss så stärker det väl min position och nöjlighet att driva mina och mina väljares frågor.

Är det till äventyrs någon som läser detta och vill att jag skall driva en viss fråga så går det bra att farmföra den här eller skicka ett mail till [email protected] ha det bra där ute i kylan.

En kyla som på Gotland inte är särskilt svår. Någon minusgrad bara. Annat var det i Huvudstaden igår, när vi vaknade var det 18 grader kallt. Bilens värmesystem var fruset och vi åkte i en bil som saknade värme och hela tiden varnade för överhettning. Fick köra några hundrameter, stänga av motorn och rulla ett tag och sedan dra med motorn en bit sedan frihjul igen. Från Kungsholmen till Nynäshamn och utan värme. Gissa om vi frös !!

När vi kom till Visby hade det tinat och på vägen hem hade vi säker 30 grader i bilen. Varmt alltså !!

Vi hörs 

BORNOR 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0