GVN

Nämnd för Gymnasie och Vuxenutbildning (GVN) inte ett alldeles enkelt namn på en nybildad kommunal nämnd på Gotland. Jag är utsedd till ordinarie ledamot och första sammanträdet äger rum i morgon på Lövsta. Det skall bli spännande att delta i detta arbete, spännande med nya grepp för Gymnasie och vuxenutbildningen. Att våra sextonåringar i detta sammanhang räknas till de vuxnas värd är ju bara det lite spännande.

I övrigt har vintern tagit ett hårt grepp även på Gotland och det har varit ordentligt kallt både på dagar och nätter den senaste tiden. En ljusning är det dock att dagarna blir allt längre och sommaren närmar sig.

Idag har jag varit i Hemse och sett en ishockeymatch. För första gången på många många år. Det var verkligen kul, särskilt som Sudret vann med förkrossande 9-1. Får fösöka ta mig tid att göra om det. Varmkorven smakar fortfarande som den gjorde när man var liten och ishockeyn spelades på utomhusrink och det kunde vara tjugo grader kallt när man stod på snövallarna runt sargen och aktade sig för puckar som ibland kom flygande.

Har varit gräsänkling över helgen. Hustrun fick en biljett till "Hairspray" av dottern i julklapp och har utnyttjat den i helgen. Nu skall jag snart se på Agenda och partiledardebatt. Spännande

Men först skall jag läsa igenom underlagen som jag fått inför morgonens nämndmöte. Ha det så gott det går.

BORNOR 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0