Vår ??

Att döma av hur många lamm som hoppar omkring i hagen så är det redan VÅR. Att döma av hur mycket snö det är så är det fortfarande vinter. Antagligen så kommer våren så småningom - även om jag ibland får ett stänk av tvivel som smyger sig in.

För övrigt så kan man bara ställa sig i kön av svenskar som idag är mycket just svenska efter det fantastiska skidlopp som vi fick uppleva sent i går kväll. Att genomföra en sådan laginsats och bärga både Guld och Brons det är inte illa det. Grattis Markus Hellner men ett stort grattis till övriga laget. Inte minst Anders Södergren som gjorde ett fantastiskt lopp och verkligen hjälpte sina lagkamrater.

Fredag kväll och lördag var jag på Centerpartiéts planeringskonferens på Toftagården. Spännande att få vara med om att lägga upp en valstrategi och att få vara med och ta fram de frågor som vi skall driva framöver. Centerpartiet ÄR det parti som står för medmänsklighet och sätter människan i centrum. Att tro på människan och den enskilde individens förmåga att själv ta ansvar för sitt eget liv. Att verka för en hållbar miljö där det också är möjligt att leva ett bra liv på landsbygden är stort. Modernisera landsbygden var ett uttryck som kom fram på Tofta. Ja det tycker jag är en bra slogan. Modernisera och föryngra skulle jag vilja säga. Vi måste få de yngre att hitta tillbaka till en moderniserad landsbygd. Att kunna erbjuda ett snabbt internet till alla är ett led i detta.

Sedan i fredags har alla i Grötlingbo fiber, ja i alla fall alla dom som är med i Grötlingbo Fiber ekonomisk förening. Kan bara tycka synd om det handfull fastighetsägare som valt att INTE vara med. En test på bredbandskollen.se i eftermiddags visade att jag har ca 20 Mbits hastighet både upp och ner. Detta på en trådlös router som finns på övervåningen. När jag kopplar datorn direkt till routern har jag nära 80 Mbit hastighet ner och dryga 20 upp. Jag kan tala om att det går något snabbare än de snigelalternativ jag varit hänvisad till tidigare.



BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0