När blir man politiker ??

I dagens GT skriver Bofride i sin ledare att det saknas politiker som bloggar. På Gotland skall det enligt Eva i stort sett bara vara Inger Harlevi som bloggar. Jag antar att hon menar bland de förtroendevalda eller bland dom som "vanligt folk" kallar politiker. Ja för säkerhets skull så ställs påståendet i rubriken som en fråga och längre ner så konstaterar hon att hon inte hittat någon annan som bloggar.

Jag vet inte om jag skall räkna mig som politiker - eller som bloggare heller för den delen. Men som ordförande i Centerpartiets södra kommundelskrets och sittande i distriktsstyrelsen så skulle man med lite god vilja kunna kalla mig för politiker. Som skrivande på denna sida - visserligen alltför sällan och inte alls med den kontinuitet som skulle vara önskvärd - skulle man med lite god vilja kunna kalla mig för bloggare.

Men skit samma, jag vet att det är alldeles för få läsare av denna blogg för att den skall vara intressant. Kanske kan man ändra på det? Jag skall för min del göra ett försök. Ser jag på statistiken de senaste dagarna så har det varit tio (10 !!) besökare dagligen. Det är en ökning med många procent det kan jag säga.

Jag hoppas precis som Eva Bofride att valrörelsen på Gotland lir konstruktiv och engegerad.  För min del räds jag inte kommentarer på min blogg utan har vid flera tillfällen efterlyst just sådana. Men det är ju klart att om man inte har några läsare så är det svårt att få kommentarer. Skall på något sätt försöka att marknadsföra bloggen lite bättre och bli mera kontinuerlig i mina skriverier.

Jag kommer också att försöka ta upp lite mera "politiska" ämnen i akt och mening att få till just en debatt och dialog med de människor som skulle kunna tänkas överväga att lägga sin röst på mig och Centerpartiet i höstens val.

Mitt största dilema just nu är att jag kanske egentligen borde lägga bloggen på Centerns portal som har adressen www.centerpartiet.net  tills vidare gör jag nog så att jag kopierar och klipper och klistrar så att jag får samma inlägg på båda ställen.

Det var nog allt för nu. Är trött på all snö och kyla. Längtar till vår - sommar och värme. Är framförallt nyfiken på om fiskarna överlevt i den nyanlagda dammen.
                                  

 Kom till   med dina trasiga fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0