Förr i världen

Ibland är vissa dagar roligare än andra. Detta borde jag ha bloggat om igår så hade jag varit kontinuerlig på ett mera konsekvent sätt.

Jag köpte häromdagen en liten smidig scanner som scannar diabilder och negativ. I denna nutidens digitaliserade värld duger det ju inte med annat än digitala bilder.  Anledningen är tudelad, ja till scannerköpet alltså. Dels så har jag själv tagit relativt många diabilder åren 1974 - 1980 eller så, dels så "ärvde" jag en låda med diabilder från min mor när hon flyttade till lägenhet och inte hade plats med allt som tidigare. Planen har varit allt sedan dess att skaffa utrustning för att kunna överföra dessa bilder till det digitala. och nu gjorde jag slag i saken.

Skitkul rent ut sagt att numera ha bilder i datorn som togs med en ralativt enkel kamera i mitten/slutet av 1960-talet. Jag har lagt upp några smakprov på min facebooksida och fått en hel del uppskattande respons från dom som var med när det begav sig.

Själv såg jag ut så här en vinter på 60-talet. Tror det var 1966/67 och faktiskt tror jag att det var mera snö den vintern än vad det är nu.





Spapshjälm och munskydd modell större, ,men dåligt med skydd i övrigt.

BORNOR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0