Cyberspace och att hitta en hemsida

Ja inte är det lätt att navigera i cyberspace. Letar man efter Centerpartiet på Gotland så blir resultatet tämligen magert. Man kommer ganska lätt till Centerpartiets rikstäckande hemsida men där hittar i alla fall inte jag vidare till en Gotländsk undersida. Detta skall vi ändra på.

Sedan kan jag tycka att centerpartiet.net är förvillande lik den som heter centerpartiet.se att sedan centerpartiet.nu är upptagen av centerpartiet i Örnsköldsvik gör det hela inte mera överskådligt. I mitt tycke obegripligt att det inte varit ngn samordning av detta.

I går afton blev jag utsedd av distriktsstyrelsen på Gotland att ta tag i vår "egen" hemsida och försöka få den dels aktuell och dels använd av medlemmarna. Om vi i första hand kan få de politiskt aktiva och styrelsemedlemmar i distrikts, krets och avdelningar att använda hemsidan så har vi tagit ett jättekliv framåt.

Nog skall det gå?? Men jag har faktiskt en hel del synpunkter på hur partiet har lagt upp det hela. Får se om jag blir lite klokare inom några veckor efter att ha haft lite kontakter med dom som varit med och tänkt.

Den som lever får se. Jag får säga som Henry Ford " Oavsett om du tror att du kan, eller om du tror att du inte kan, har du helt rätt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0