Influensa??

Ja nu är det verkligen tider för Influensa. Dottern var hängig och hemma från skolan hela förra veckan. Hustrun ligger hemma idag, hon har 38 graders feber och ont i hela kroppen. Kanske är det influensa kanske inte. När jag var i kontakt med sjukvårdupplysningen i förra veckan fick jag veta att det inte går att ta några prover förrän på tredje sjukdagen. Nu var dottern mindre hängig när vi väl kom dit så det blev ingen odling. Därav kanske - kanske inte. Framtiden får utvisa om hustrun på den tredje dagen är fortsatt så dålig så att det blir ett besök på vårdcentral för odling av diverse sjukalstrande mikrober. Den som  lever får se.

Själv har jag klarat mig hittills. Visserligen känner jag mig något hängig och varm i kroppen, men har förmodligen ännu inte drabbats.

Om några dagar så skall grävningen för fiberkabel starta. Trots att vi nu är lite sent ute tror nog styrelsen att allt skall vara färdigt inom de tidsramar som är uppsatta. Det vill säga att vi kommer ha allt färdigt under innevarande kalenderår. Hoppas verkkligen att det är så. Visserligen kommer jag även i fortsättningen att bara ha mobilt bredband på dagarna. Här i Glasmästeriet i Alva är jag hänvisad till mobilt bredband, men det är faktsikt ganska ok även om man aldrig kommer upp til de 7,2 Mbit som utlovas i reklamen.

Skickade in en insändare till de Gotländska tidningarna tidigare idag. I princip en kopia på det blogginlägg som jag gjorde för ett tag sedan angående byggande på Hällarna i Visby. Får se om det blir någon reaktion på den.

Nu  måste jag skära till lite glasbitar - ha det bra och krama varandra i trafiken.

Dagens citat: "Självrespekt är viktigare än position och karriär" - okänd författare

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0