Politik

Allt är politik.

Jag är intresserad av det mesta.

Alltså är jag antagligen också politiskt intresserad.

Ja skall man döma av de senaste årens fritidsverksamhet, så är det nog så. Jag var tom nominerad internt för att stå med på Centerns riksdagslista. Men jag avböjde och just då tänkte jag mig att helt upphöra med den politiska verksamheten. Efter detta så har jag delvis tänkt om och kommer att kandidera för en plats i kommunfullmäktige. Om nu partiet vill att jag ställer upp. Vi får se på höststämman som hålls i Väskinde bygdegård den 14:e november.

Hade då tänkt mig en något annorlunda valkampanj. Insändare - bloggande och Faceboookande och mailande och annat som man numera kan göra på nätet. Jag tror att det parti som pöå bästa sätt kan ta till sig de nya så kallade sociala media och använda dessa i valkampanjen, kommer att skörda en hel del framgång.

Det svåra är att få till debatt. Här får jag ju alldeles för sällan några kommentarer och jag behöver hjälp med förslag på lämpliga frågor att driva i det lokala valet. Det fins naturligtvis några reda givna - som ja tidigare bloggat om:

BREDBAND åt folket gör det till en verklighet och inte bara en slogan.

HELA Sverige skall leva hette det. HELA Gotland skall leva och utvecklas - ja vad innebär då det?

NU till något anat

Lev väl

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0