Abstinens??

I eftermiddag tar vi båten till Nynäs, för i morron tidigt som bara fasen flyger hustrun och jag till Riga. Det är ju höstlov och jag har inte haft någon semester i sommar. Nu passar vi på att berika våra kunskaper och besöker ett av våra "nya" grannländer. Det skall bli otroligt spännande att se Riga. Som jag förstår det en mycket gammal stad med många Svenskanknyningar. Vi har studerat en del på nätet och det finns en del att se. Att botanisera lite på de inhemska krogarna och matställen för "vanligt" folk tycker jag skall bli roligt.

Varför rubriken frågar sig kanske någon vän av ordningen. Jo jag har beslutat mig för att inte ta med ngn dator på denna resa. Att vara utan internet under nästan fem hela dagar, det blir en prövning utöver det vanliga.

Ja nu är det ju egentligen inte så mycket till Internet vanligtvis heller. Gjorde en koll på www.bredbandskollen.se häromdagen. Reklamen säger för mitt mobila bredband att hastigheten är Upp till 7,2 megabit. Sanningen är den att här hemma kommer vi sällan upp till två. Då är det nerströms, skall vi skicka ngt så kommer vi inte upp till en halv. Annat blir det en bit in på nyåret då vi har fått vår fiberkabel. Se mera om detta på http://home.ephone.se/gfef/ . Egentligen är ju detta numera en medborgerlig rättighet - att ha tillgång till ett snabbt internet.

I övrigt vill jag bara uppmana alla eventuella läsare att besöka www.2grader.se och skriva under denna apell. Detta är ett initiativ som Centern står som medgrundare till. Vi måste sätta press på världens makthavare om vi vill ha en värld att leva i för våra barn och barnbarn.

Jag har som alltid resfeber. Gillar egentligen inte att resa.

Så är det ha det bra och jag är tillbaka i cybern framemot söndag eftermiddag/kväll

BORNOR

Kommentarer
Postat av: Marita.

Hej hjärtat!

Så ni har redan höstlov. Här kommer hösten tydligen senare än i Östersjön.

Jag önskar er en jättehärlig resa. Febern lägger sig säkert tills du sitter på olanet!

Kram från Syster Yster.

2009-10-20 @ 12:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0