Söndag

Har ni nånsin känt det som att samtidigt som man inte har något att göra, så har man egentligen hur mycket som helst som borde göras.

Så är det för mig just nu. Det finns hur mycket som helst som jag borde ta tag i men där lusten eller orken saknas och det därför inte blir av. Jag kan av och till förstå hur man kan gå in i en depression, när själen värker och kraven egentligen hänger över en. Krav som man för det mesta själv ställer och som egentligen är betydelselösa. Inte måste man tvätta bilen eller klippa gräset. Helt klart är det att man överlever utan detta. 

Sen är det ju lite värre med saker och ting som man vid något tillfälle lovat någon annan att göra. Det kan vara ett jobb som man egentligen borde sagt nej till eller det kan vara ett uppdrag inom en ideell organisation. 

Just nu är jag ordförande i Grötlingbo Rödakorskrets. Ett uppdrag som jag egentligen borde avsagt mig inför detta året. Jag känner att jag inte gör det jag borde. Att hålla ett eller annat styrelsemöte är egentligen inte nog.

Jag sitter sedan en tid tillbaka som ersättare i en kommunal styrelse. Första kallelsen missförtod jag och uteblev. Nytt möte på tsdag 9:00 till 12:00. En tid då jag egentligen borde ha full upp i Glasmästeriet.

Måndag kväll städdag på Centerexpeditionen. Tisdag em och kväll distriktsstyrelse. Jag tror tom att vi bokat in styrelsemöte i kretsen under veckan. Måste ta reda på vilken dag. Många måsten kommande vecka.

Nu måste jag äta lite lunch. Med ett stabilare värde på blodsockret så kanske det ljusnar.

BORNOR

Det blir Falukorv i ugn. Jag har själv satt in den. Däremot kommer jag inte att äta av potatismoset etersom jag just nu håller en hård Skaldemandiet och skall ner till åttio kilo. Läs mera på www.skaldeman.se om du är intresserad av att förlora några kilon på kort tid 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0