Mors dag

Idag släpper vi ungmärren på bete. Hon skall vara vid kyrkstallarna i Öja kl 11:00. Eftersom dottern börjar jobba på Majstre kl 11,30 så får vi dela på oss. Jag kör dottern till Hoburgen och hustrun får ta hand om hästen.

Men vi har redan haft henne inne och jag har putsat till fötterna så att hon kan släppas utan att vi får skämmas för dålig hovvård. Hustrn var förvånad över hur trevlig hon var att hantera och har tillbringat morgonen med att norsta och umgås.

Solen skiner och jag har ont i magen. Hustrun hade ngt liknande häromdagen. Går väl över kan man tänka.

Vi funderar på att sälja mamman. Ja inte min mamma men hästmamman. Hon är nu fem år och inriden men inte riden kontinuerligt senaste tiden. Vore bättre att hon kom till någon som sätter igång henne. En trevlig häst, som jag anser kommer att bli en bra tävlingsindivid. Hon har humör och bra stam. Tyvärr är hon bara strax över 160 cm över manken. Men som det heter, det är inte alltid storleken det beror på. Hon rör sig smidigt och hoppar bra.

Motorcykeln rastades i torsdags kväll. Vi var sju ekipage som tog en kortare tur på Sudret. Kaffe på Folkeryds. Enda stället häromkring som serverar kaffe på för och eftersässong. Öppet 365 dagar om året. Det ni.

Måste nu se till att dottern kommer ur sängen. Vi hörs.

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0