Det blir sällan som man tänkt sig...

Det blev inget bete för unghästen. När vi skulle ha in henne i hästtransporten gick hon på bakbenen och omkull. Olyckligtvis slog hon upp ett stort sår uppe i skallen mitt mellan öronen. Så det blev veterinär och efter en massa lugnande så syddes såret och nu står hon inne och frustar. Osäkert om hon har skadat några vitala delar eller om hon kommer att bli häst igen. Trist men det är sådant som tyvärr händer ibland.

I övrigt hade vi ett besök av högsommarvärme här igår. Särskilt påfrestande att mitt på dagen stå på en balkong och byta en treglasruta i en dörr. Jäkla plastlister att vara svåra. Men det gick så småningom. Detta var faktiskt andra försöket. Första gången var rutan 10 centimeter för kort!! Den berömda decimetern. Tyvärr inte första gången jag mätt fel. Lärpengar??

Maj har varit lite bättre än tidigare månader. Kom faktiskt upp i ungefär samma omsättning som Oktober. I och för sig inte tillräckligt, men bra mycket bättre än tidigare månader. Nu har Juni börjat lite bättre och jag har ännu hopp om framtiden.

Centermöte i förra veckan. En hel del diskussion om sophämtning och returstationer. Vi kan inte förstå hur vår partikamrat i toppen av Tekniska nämnden ständigt försämrar och försvårar för folk ute på landet att bli av med sina sopor. Det dras in returstationer och resultatet kommer troligen bli mera skräp i naturen. Förresten så har det nog aldrig eldats så mycket ute på gårdarna tidigare. Mycket kan sägas om det nya sopsystemet. Men en annan gång.

I övrigt har jag ont i buken och kanske borde besöka hälsovården. Men det får väl gå några dagar till så kanske det går över. Har påbörjat en bantningsperiod enligt Skaldemans princip. Bara fett och kött. Inget socker eller sådant som direkt omvandlas till socker. Jag fuskar lite granna - har en röra med bönor och lök - med massor av olja och cremefraiche som kanske egentligen inte kvalar in i dieten. Men igår gjorde jag en massa bantarbiffar så nu klarar jag mig några dagar. Har gått från 90,7 till 88,6 på två veckor så nog hjälper det. Målet är 80 kilo till kräftpremiären.

Se mera på www.skaldeman.se en diet som passar mig men inte alla.

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0