Rötmånad

Kan det vara så att rubriken är det viktigaste?

Ibland sätter jag mig vid tangentbordet och skall till med ett inlägg på bloggen när det hakar upp sig redan vid rubriksättningen. Vad skall det handla om egentligen? frågar jag mig och så sitter jag där utan att få ner en enda bokstav.

Varför skriver man i en blogg??  Ja inte fasen kan jag svara på det. Någon gång ibland har jag något att säga som jag vill att andra skall ta del av. Antagligen vore det bättre att skicka det till tidningarna som en insändare. Det händer att jag gör det men ändå lägger ut det hela på bloggen. Vore ju inte rättvist för er alla som INTE har tillgång till Gotländska tidningar, ja att bara skicka det till tidningen alltså.

Annars går livet vidare. Sommar betyder för de flesta en möjlighet till semester och avkoppling. För min del betyder det att det finns en liten möjlighet att få in arbete i firman - alltså ingen semester. Som om inte det skulle räcka så hittar hustrun och jag på nya projekt som skall startas i och omkring hemmet. Hittills i sommar har det blivit en mur ut mot vägen där det tidigare stod ett trästaket och ett plank som insynsskydd. En syrenhäck är under borttagande i syfte att utöka området kring vår halvfärdiga altan.

Dotter nummer ett undrade med rätta varför det startas nya projekt hela tiden innan de redan pågående är avslutade. Man skulle ju kunna ta sig en riktig funderare på det. Jag vet att det finns människor som tvångsmässigt måste göra färdigt det dom håller på med innan dom kan dra igång nästa aktivitet. Det är så att jag inte lider av denna sjuka.

Men jag skall försöka bättra mig. Det kunde ju vara roligt att få någonting riktigt färdigt. Fast om jag tänker efter så är nog både köket, vårt sovrum och tvättrummet relativt klara.

Värm maten ordentligt. Det är rötmånad och Radio Gotland tipsar om hur man skall hantera detta.

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0