Ute eller inne??

Läste häromdagen i en av våra kvällstidningar, som numera är mera en morgontidning, att det inte längre är inne att blogga. Allt fler av dom som räknas slutar med sitt bloggande. Då handlar det trots allt om personer som har en ganska stor läsekrets och som har eller har haft ett visst inflytande i den allmänna debatten.

Själv tänker jag nog fortsätta på ungefär samma sätt som jag gjort det senaste året. Det vill säga jag har min lilla blogg och någon gång då och då skriver jag några rader. Inte för jag vet om det är så många som tittar in och läser, men för att jag då och då får en ohejdad lust att sätta mina tankar på papper höll jag på att skriva, menar naturligtvis på pränt.

För att få flera läsare skall man tydligen fläka upp sig lite mera. Lämna ut sig själv och familjen och tvätta sin byk offentligt. Det är nog inte den blogg som jag vill ha. Kommer att även i i fortsättningen skriva av mig den värsta klådan och då och då ha lite synpunkter av en mera politisk karaltär. Men förbehåller mig ändå rätten att även vid tillfälle dela med mig av vardagens bekymmer och/eller glädjeämnen.

Som tex nu när våsolen har fått naturen att grönska och det börjar komma lite kunder till Glasmästeriet. Det finns fortfarande hopp om en fortsättning. Omsättningen har tagit ett litet skutt uppåt under april och jag hoppas på en bra sommar. Men jag kommer att stänga till vintern om det inte blir ett tydligare trendbrott. Åtminstonde kraftigt dra ner på öppettiderna.



Glasmästarn på semester i Thailand



Man vill ju inte sitta så här hela tiden och rulla tummarna så det måste till något mera.

Dagens citat: "Framsteg är omöjligt utan förändring; och de som inte kan förändra sina tankar och åsikter kan inte ändra någonting."  George Bernard Shaw

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0