Påsk

Naturligtvis är det sent att blogga om Påsken nu när den så gott som är över. Vi har haft alla barnen hemma över helgen, ja dom återvänder till Sverige med en färja som går ganska sent i kväll.

Mycket mat och en del arbete har det blivit. Vi hjälptes åt på långfredagen och eldade ris och plockade pinnar så nu är det väldigt fint i hagarna runt gården. Bilder kommer senare för just nu är kameran ute på vift.

Trevligt med folk som läser bloggen. Får då och då en kommentar när jag träffar någon av er. Lämna gärna kommentarer här också så vet jag att jag har läsare. Skall försöka att bli mera kontinuerlig med skrivandet och kanske då och då lite provocerande. Vore kul med lite debatt om livet och meningen därmed.

Det som närmast är intresant är en kommande debatt om hur vi skall ha det på Gotland med maten till skolorna och till alla andra ställen där kommunen håller med mat. Det finns ett tjänstemannaförslag som förordar en lösning med tre centralkök och så kallad "Cook and chill". Jag tror att det kommer bli svettigt att få igenom den lösningen utan att få all opinion emot. Vi får se.

I morgon som är tisdagen den 14/4 är det inte bara trettio år sedan jag gifte mig, utan det är en föreläsning på Hemsegården av en tjej som heter Nanny-Maja Anderback. Ett samarrangemang av Centern och Vuxenskolan vilket medför att jag bör vara där. Rubriken är "Vem fan bryr sig" och handlar om varför vi skall källsortera och många andra aktuella saker. Det kommer troligen att vara mycket intressant, så bröllopsdag till trots kommer jag att vara där.

Läs mera om Nannymaja på hennes hemsida www.nannymaja.se tjejen är bara 20 år men drar storpublik landet runt.

Ha en bra dag

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0