Sysselsättning/Jobb

Inte alla har förmånen att ha ett jobb dom kan gå till på morgonen.

Än värre verkar det ju bli i finanskrisernas efterdyningar. Det kommer som vanligt att bli fotfolket som få betala för storfinansens excesser.

Själv har jag varit utan anställning sedan November 2004. Kanske har jag nämnt det förut - verkar som att jag är aningen bitter? Jo jag kan tycka att det är något förvånande att jag under denna tid, då jag faktiskt sökt ett trettiotal olika jobb på ön, bara varit kallad på en enda intervju. Har åtminstonde enligt min egen bedömning en utbildning och en arbetslivserfarenhet som borde kunna vara användbar.  

Men nu skiter jag i övriga näringslivet - ja i alla fall ur denna aspekten - nu har jag ju slagit mig på att vara Glasmästare. Det är nu rubriken på detta inlägg skall göras rättvisa. Jag annonserar en del och "alla" gamla kunder vet numera att det är ny regim på Ringome Glasmästeri. Men folk har inte sönder tillräckligt med gamla fönster och snickerifabrikerna gör inte tillräckligt med nya för att jag skall ha full sysselsättning.  

   Vad skall jag göra på den tid som jag har över?? Kreativa idéer och tips mottages tacksamt och bestämt.   Jag kan ju inte tillbringa alltför mycket tid vid datorn och det ger ju heller inga pengar in.   Nu skall jag åka in till Hemse och ta en frukostfika hos min vän stenhuggare Ruben Djurman. Han gör förresten skyltar av olika slag också - om det nu är ngt ni behöver så kan jag förmedla kontakten. Han gör gravvårdar - mycket duktig men har väl sin huvudmarknad på Gotland.   Jag går på Skaldemans diet så det blir bara kaffe - inget tilltugg där inte.  

"Det är inte vad människan förtjänar på sitt arbete som är hennes  egentliga lön, utan vad det gör henne till" Sagt av John Ruskin.    

Ha en dag  

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0