Googla på ditt namn

Visst är det fantastiskt. Om jag googlar - ett nytt ord som bara är något år gammalt - på mitt namn - som är drygt 55 år gammalt - så får jag sex stycken träffar innan jag blandas med Sture och andra Nordare.  Vad får du upp om du googlar på DITT namn ??

Jag har ju lagt mig till med Space  i MSN-världen och har inte hållit denna blogg uppdaterad på sista tiden. Nu var jag inne i går och la till några bilder på bilderbloggen och så nu detta. Eftersom bloggen finns listad på gotlandska.se får jag väl se till att hålla den aktuell.

Borde dra en ramsa om bredband. Hatr fortfarande inte någon bra lösning. NMT.net funkade fram till i höstas riktigt bra, men efter ngn form av uppdatering så fungerar det inte alls. Nu skall det avslutas. Om inte Telia/Skanova drar fram fiber till stationen i Grötlingbo får jag falla till föga och koppla upp mig på Geabs radiolänk. JAG VILL INTE. Det är mera av principiell karaktär inte av teknisk.

Jag vill ha rättigheten att välja leverantör.

Därför köper jag INTE telefoni av Telia och INTE el av Geab. Fast dom klår mig på lika mycket pengar som elleverantören för att dom äger ledningarna som kraften skall fram genom.

-BORNOR -

I övrigt finns jag på  http://bornor.spaces.live.com/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0