Fredag

I går kväll var jag ute på Torsdagstur med MC-folket. Så här på sommaren har det blivit lika många om inte flera vinterfastlänningar som deltar i utflykterna. I går åkte vi en tur över Levide, Fröjel, Dans, Väte, Guldrupe, Etelhem, Lye till Burs Café där kaffe och tilltugg intogs. En tur som raka spåret rör sig om kanske en och en halv mil blev på detta sätt ca åtta mil lång.  

När jag satt på min Virago och gasade fram på Hjorters kvior fick jag världens bästa idé till ett blogginlägg. Jag har till och med för mig att det kunde bli ett tema som skulle kunna löpa under en längre tid. MEN ----  

Minnet var längre förr. Idag har allt lämnat minnesbanken och bara tanken på att jag faktiskt hade en idé finns kvar. Kanske dyker det upp igen - Jag hoppas det för jag är säker på att det var bra och intressant även för Er kära läsare.  

Det är Fredag morgon och jag sitter på Glasmästeriet och hoppas på att det skall dyka upp många nya kunder.Allt som jag fick in igår har jag gjort färdigt och det enda jag skulle kunna göra just nu, förutom att blogga, är städa och kanske flytta om lite i verkstan. Har en del idéer om att flytta en hylla och få verktygen lite närmare arbetsplatsen. Just nu är det många steg som görs i onödan. Dessutom borde jag kasta ut lite skräp från kontoret och ta hit någon eller några kontorshyllor. Hyllor som varit med sedan jag köpte dom från Länsstyrelsens kontorsförråd i början av nittiotalet. Jag startade då ett eget företag och köpte hela kontorsmöblemanget begagnat  från deras utrangerade sortiment för en billig penning. Jag har för mig att jag fyllde en hel hästtransport med möbler för fem hundra kronor. Det var tider det.  

Jag funderar på att utöka sortimentet med lite butiksvaror. Här har tidigare sålts en och annan burk med kitt, men i övrigt enbart vanligt glas och spegelglas. Funderar lite på om man inte skulle ha en liten "tillbehörsbutik" Ja ni vet kitt i olika tappningar, lim och fogmassa, olika beslag och verktyg som glasskärare och kanske till och med sälja begagnade förnster. Har en del bågar stående på olika platser som jag skulle kunna ta hit för att testa marknaden. I Visby finns en firma som enbart handlar med begagnat byggnadsmaterial som dörrar, fönster, beslag, VVs- och elartiklar och annat som behövs vid en renovering. Många som renoverar en gammal kåk vill ha kvar sina kuloledningar och tidstypiska uttag och brytare. Det kanske finns plats för en begagnathandel även på Sudret. Troligen skulle jag då behöva större lokaler.   Vi får se   BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0