Vårvinter?

Plus fyra grader och en glashal körbana, Det var situationen i morse när jag tog mig till Hemse för att starta min karriär som slöjdlärare. Glatt men inte roligt, ja väglaget alltså.

Startade med en grupp nior som kanske inte är de mest motiverade eleverna, men tycker nog att det hela avlöpte riktigt bra. Hade oxå fått en del förhållningsorde från den ordinarie läraren som nu två dagar i veckan skall vårda barn. Den stora frågan är just nu om jag skall ta och söka vikariatet mera officiellt. Det är på 40% torsdag och fredag. Kan ju var bra att ha den beläggningen i botten??

I övrigt är det mest synd om hunden (Sonja) som är en storpudel som numera får tillbringa sina torsdagar och fredagar i bilen på Högbyskolans parkering. Tur att man har något hål så hon kan få komma ut en stund och göra från sig.

Syrran har hittat hit. Det tycker jag var kul. Tänk att hon kan sitta på Orust och på ett enkelt sätt ta del av mina spridda tankar. Tack för kommentarerna. Även om dom inte var så uttömmande så var det ju ett livstecken. Man får tacka för det lilla!! Hon har just fått egen mail och nu har hon lovat skaffa msn så att vi kan chatta vid datorn. Kul med teknikens franfart. I gårkväll chattade jag med två av döttrarna samtidigt, en i Stockholm och en i samma hus som jag. Tack vare ett litet nätverk i huset och Internet. Ibland funkar det även i Grötlingbo

Ett litet tankeord för oss som inte har fulla arbetstimmar att gå till:

"Saliga är overksamhetens timmar, för då arbetar vår själ" - Egon Friedell (Saom jag inte känner)

- BORNOR _

Kommentarer
Postat av: Marita.

Funderar allvarligt på att skaffa en egen blogg,men frågar mig själv om det är mödan värt. Är det för sig själv man skriver,eller?
Du har inte funderat på hundkoja med rastgård? Utrymme finns ju.
Mnr

2008-01-11 @ 09:24:18
Postat av: BORNOR

Ja målet är ingenting utan det är resan som är mödan värd. Det menade väl åtminstonde Karin Bojje om jag kommer ihåg rätt. Man får väl ta bloggen för vad den är. Ett sätt att fundera och eventuellt dela på. Vem kan säga vad något kan vara värt??

2008-01-11 @ 11:04:07
Postat av: Marita.

Jag minns mest Robban Broberg - men jag är ju så ung! Jag skriver sedan länge tankebok i sängen innan jag ska somna. Lägger kanske ut en blogg i stället.
Kram.

2008-01-11 @ 16:23:25
Postat av: Marita.

Min själ vad du arbetar (alltså min, då) - har ju inget jobb att gå till alls i dagsläget.

2008-01-11 @ 16:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0