Utan snus !!

Utan snus i tre dagar försmäkta vi på denna ö. Så uttryckte sig Pippi när hon och Tommy och Annika var skeppsbrutna.

Jag kan säga att jag i princip är i samma situation.  Visserligen är jag inte bokstavligen utan snus, jag har en halv dosa med portionssnus och kanske en tredjedels dosa med löst General. Men saken är den att jag inte har haft snus i munnen på drygt tre dagar. Vi skriver nu Söndag eftermiddag och jag lade ut den senaste snusen i Torsdags eftermiddag. Det tar på krafterna och jag kan egentligen inte bestämma mig om jag verkligen skall lägga av eller om jag skall börja om igen.

Efter att ha rökt och snusat i många år har jag varit feströkare, ja egentligen brukar jag förklara att jag bara röker när jag åker motorcykel. Snusat har jag nog gjort dagligen i nära fyrtio år. Inte lätt att bryta en sådan vana. Men nu är en dosa snus uppe i nästan lika många kronor som åren jag hållit på.

Även om det tar emot och kroppen och hjärnan skriker efter giftet så är det väl fa----en om det inte skall gå. Snållänningen inom mig skriker än mera. Två hundringar i veckan blir ju drygt tio tusen spänn på ett år. Varför då inte använda dom på ett bättre sätt??

Här gäller det att bita ihop.

" Var dig själv. Det finns redan så många andra"  - Loesje

- BORNOR-

 

Kommentarer
Postat av: Chrille

Jag biter ihop med dig.Förra gången jag slutade varade det i fyra år sen kom Generalen och gorde sig påmind, kortspel på nätterna kan ha sådana konsekvenser. Senast for jag till Polen en vecka och trodde jag hade packat allt! Kväll ett,i detta så snus frialand, fanns det inget snus.¤0#¤"``%! Fem dagar senare var jag hemma och har inte gagnat tobak sedan dess.(4 år) Vi är män,vi kan! Även om det är synd om oss.Jag håller på dig!!

2008-01-13 @ 18:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0