Livet som går vidare

Det var nästan samma rubrik på mitt senaste inlägg. Brist på fantasi? Nej kanske inte ändå.

Det liv som går vidare är nu inne på 2008. Avslutningen på 2007 blev för en del så att livet INTE går vidare. En av yngsta dotterns kompisar krockade på sin Mc med en bil. Ett grymt slut på ett alltför kort liv. Hur får man henne att lägga undan sorgen och gå vidare?

Jag vet av egen erfarenhet att en förlust i kompisgänget tar hårt. Tänker fortfarande ofta på Inger som krockade med sin bil och försvann ur vårt gäng och liv i för tidiga år. Hennes död ändrade en hel del i mitt liv och mitt sätt att tänka och hantera vardagen. Kanske på gott, jag vet inte. Man måste lära sig att uppskatta nuet och på många sätt leva för dagen.

Carpe diem !!

Men det förstår man nog inte förrän efter ett tag. Jag har fyra någorlunda friska och välskapta barn. Hoppas verkligen att vi kommer slita ut en generation i taget.

I övrigt har de senaste dagarna passerat med en del röjningsarbete i skogen. När träden avverkades för ett par år sedan lämnades alltför mycket ris och bråte. Inte förrän nu har vi haft kraft att ta tag i det. Men det blir jäkligt fint när veden samlas ihop och riset bränns. Borde varit gjort tidigare. Bara det nu blir klart före sommarn??

Vi har en broderad väggbonad som följde med huset. Tänkvärda ord!! Den är kort men koncis!

BED OCH ARBETA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0