Gott Nytt År ?

Ja nu har vi kommit igång på allvar med det nya året. Det är väl dags att bestämma sig för vad denna blogg egentligen skall vara till för. Hade ju först bara tänkt mig den som en bildförlängning av den lilla hemundersida - kan man säga så?- som jag har på www.hemse.com. Nu har det ju blivit lite mera. Ibland känner jag för att skriva av mig en del tankar och funderingar och då är väl detta den moderna tidens dagbok, kan jag tycka. Den stora skillnaden är ju att nu blir tankarna helt plötsligt offentliga och möjliga för andra att dela. Även om det är så att inte så värst många hittar hit och tar del av dom, men skit samma.


Blev fruktansvärt besviken i går. Hade gjort upp med en person om att träffas på GMF (Grötlingbo Möbelfabrik). Jag skall ta över den bokföring som personen i fråga har skött - eller misskött?- de senaste åren. Vid niobläcket skickar han en mail och frågar vilken dag det egentligen var vi kommit överens om. Som om han inte kom ihåg det. Får hoppas att han nu kommer nästa tisdag då vi kommit överens om en ny tid.

För övrigt fortsätter jag min bana som lärarvikarie. Skall fungera som trä och metallslöjdslärare de närmaste tre veckornas Torsdagar och Fredagar. Skall bli roligt att se vad dom gör i slöjden nu för tiden. Är det som förr ?? Då sa vi alltid:

Ära vare Gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden.

Tänker jag som från nu kommer att avsluta varje inlägg, ja till minstingens ett i veckan med ett tänkvärt citat. Detta är en tradition jag införde på den tiden jag som chef i en större organisation skickade ut veckobrev till alla anställda. Så här kommer nu dagens:

"Hellre ensam än i dåligt sällskap" - Franskt ordspråk

- BORNOR -

Kommentarer
Postat av: Marita

Hej käre bror!
Jag läser dig.
Syster yster.

2008-01-09 @ 20:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0