Frukostmöten

För alla oss som bor på den Gotländska landsbygden är det ett välkänt faktum att avståndet från Visby till vår respektive hemort - socken alltid är dubbelt så stort som avståndet är in till centralorten Visby. Detta faktum kan reta oss ibland, men för det mesta så skämtar vi bort det och finner oss i den verklighet som bestäms från Visby. Om du är ledamot i en styrelse, eller om du har någon form av förtroendeuppdrag så får du finna dig i att ta dig till Visby.

Det som just nu har retat upp mig en smula är vår nya förening "Tillväxt Gotland" Ett initiativ som jag stöder och där jag anmält mig som medlem. Läs mera om verksamheten på hemsidan www.tillvaxtgotland.se om du är intresserad

Frukostmöten för att få företagare att träffas och utvecklas är en förträfflig idé och något man förmodligen borde besöka oftare. Men det som gör mig något irriterad är att när nu föreningen väljer att ordna ett möte utanför Visby, så ordnar man chartrade bussar så att Visbyborna kan ta sig. Resterande medlemmar får göra som vanligt.

Varför gnälla om detta här?? Ja varför inte - jag har samtidigt påpekat detta för verksamhetsledaren i ett svar på hennes första medlemsutskick via mail. Ett månadsbrev som jag tycker är ett bra sätt att använda för att hålla kontakten med medlemmarna.

Men det hela handlar säkert om det som Dorothy Parker uttalade i följande tänkvärda ord:

"Letar man efter en anledning att känna sig sårad och överflödig så kan man vara säker på att hitta den"

- BORNOR -

Kommentarer
Postat av: Marita.

Hej käre!
Kan tro att om man letar efter något att vara glad och tacksam över så hittar man det också!
Är här och tassar igen men nu får du skriva nytt för det här har jag läst!

2008-01-27 @ 17:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0