Försäljningen är kass !!

Fört snart ett år sedan gick jag över från A-kassa till "Starta-eget bidrag". Det innebär att man fortfarande får samma ersättning, men nu från försäkringskassan och att man har sex månader påsig att få ett nystartat företag att bära sig.

Hur har nu det gått då??

Ja, just nu överväger jag starkt att avveckla företaget och återgå till A-kassa. Nej kanske inte ändå. Men jag överväger klart att återgå till att söka jobb. Det har faktiskt varit några jobb lediga på sistone där det kittlat lite... Fast å andra sidan så hankar jag mig just nu fram på lärarvick och kommer snart igång med uppdraget på den administrativa sidan som jag nämnt tidigare. Startsträckan har blivit längre än vad jag hoppades på, mest beroende på avlämnande part. Hoppas få besked denna vecka om jag får behålla slöjdlärarjobbet terminen ut. Blir det så har jag 60% försörjning - ja åtminstonde 60% sysselsättning.

Jag ringde en annan kontakt och nästa vecka drar jag igång ett mindre byggjobb. Det skall in ett golv i ett garage och ett antal meter hängrännor skall upp. Där blir det en tre-fyra dagar med debiterad tid. Tack och lov blir detvarmare och varmare nu. Vinter och byggjobb - ingen bra kombination om man inte kan styra det till inomhusarbeten och det går ju inte alla dagar.

Idag får jag citera en väggbonad som hängde här i huset när vi flyttade in för fem år sedan. Den är kort och koncis och speglar den svenska själen på ett förträffligt bra sätt:

BED OCH ARBETA

- BORNOR -

Kommentarer
Postat av: Marita.

Lugn och fin, livet tar hand om den som behöver det.
Herren känner de sina, eller hur?
Kram M.

2008-01-30 @ 10:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0