Dagen och meningen med saker och ting

Dagen har passerat och jag har köpt en bit mark. Ja i alla fall är kontraktet påskrivet och
nu skall vi träffas den 3:e mars och ordna betalningen och det formella övertagandet. 
Kul med mera land. Jag har alltid förfasat mig över min farfars
pappa som vid 60 års ålder flyttade 15 mil söderut i Småland och köpte sig en gård. 
Detta efter att ha varit arrendator och daglönare i hela sitt liv.  Nu när jag själv kommit 
upp i åren köper jag mark och utökar arealen. Varför??

Skall skicka ett mail till NMT.net. Jag har inte access till internet.
Just nu uppkopplad via TELE2 3G. Det funkar det oxå. Men är ju inte vad jag betalar för här hemma.

Fick lite tankar kring bloggar och skrivande när vi hade goda vänner på besök i söndags, (söndag som enligt hustrun SKALL skrivas med liten bokstav, jag känner ofta för att ge veckodagarna namn med stor bokstav, men det är tydligen bara i engelskan som det skall vara så)

Varför inte skriva en bok istället om man vill bli läst?? Ja, nu tror jag mig inte om att kunna ha tillräckligt att säga för att skriva en bok, detta vare sig någon form av faktabok eller en skönlitterär historia av ngt slag. 

Fick dock beröm för språket och det jag åstadkommit här på bloggen. Kul tycker jag men det är klart att jag inte når 
ut till någon världspublik och det har väl aldrig varit min mening. Tycker det är kul att filosofera lite ibland och det blir ju 
inte mindre roligt om det nu är så att faktiskt någon mera läser detta men en viss behållning.

Enligt statistik jag kan följa på bloggen så har jag numera ett tiotal läsare nästan varje dag. Det är jag i skrivande stund riktigt nöjd med. Det går bra att lämna kommentarer på det som läses. Jag har stor behållning av dom även om jag inte besvarar alla inlägg..

Ett tänkvärt citat från Mark Twain som i hög grad gäller undertecknad just nu

" I år skall jag leva på min inkomst även om jag måste låna pengar för att klara det"

- BORNOR -

Kommentarer
Postat av: Marita.

Nu kan man följa din systers funderingar på "maritanord.spaces.live.com"
Lite gratisreklam skadar aldrig en författare in spe!

2008-01-23 @ 22:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0