Jag brukar läsa din blogg !!


Jag brukar läsa din blogg !!

Ja sådana kommentarer får jag då och då av vänner och bekanta. KUL tycker jag. Nästa gång du är här och läser kan du passa på och lämna en liten kommentar eller hälsning. Jag skriver ännu inte dagligen - men det skulle säkert bli mera kontinuerligt om jag fick ett eller annat kvitto på att det verkligen finns dom som intresserar sig för mitt skrivna ord.

Ha en GOD JUL

Lyssna på Emiliana Torrini och Jungle Drums

I förra veckan satte jag äntligen in det fönster som hustrun legat på om bra länge. Bakgrunden är den att för något år sedan byggde jag en takkupa varunder det så småningom  skall inredas ett nytt badrum. Denna kupa rövades på några bräder för att jag skulle kunna färdigställa ett par andra takkupor. Detta skedde för något år sedan och lämnade ett hål i förstnämnda kupa. Ett hål som var avsett att förses med ett fönster som inköptes redan då den första kupan snickrades. Inte underligt att hustrun sedan jag sågade upp hålet och täckte det med en masonitskiva har tyckt att fönstret borde i istället för nämnda skiva. Det har dessutom dragit kallt in på övervåningen med denna bristfälliga isolering.

Jag har inte haft lust och inspiration ! 

Men nu sitter föntret där och nu blir jag tvungen att ta tag i inredningen av detta badrum. Tyvärr är det väl så att ett badrum som skall inredas från grunden kommer att gå lös på en jäkla massa penningar, så lust och inspiration måte infinna sig tillsammans med ett bra sätt att finansiera detta bygge. Ja jag kan nog göra en hel del redan nu för jag har isolering och en del virke. Åtminstonde fixa till yttervägg och isolera upp mot taket. Sänker väl uppvärmningskostnaderna en del kan jag tänka.

Gäller bara att få ändan ur vagnen och tummen ur ett annat ställe.

Det skall nog ordna sig - vore ju finfint att kunna krypa ner i ett hett badkar och koppla av. Får bli julklapp till nästa år!!

Hälsar

BORNOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0