Livet går vidare

Ja då har vi firat julen och väntar med spänning på nästa år. Alla barnen har varit hemma på besök och dessutom min mamma som efter mycket övertalning och med skjuts till Oskars vågade sig över havet för ett besök. Måste säga att denna julen var en av de bättre på många år. Nästan alla var nöjda med julklapparna och maten räckte som vanligt och blev över. Begriper inte att vi aldrig lär oss att laga till måttliga mängder.

Naturligtvis har man inte fått något gjort och har lagt på några kilon som nu måste åtgärdas. Idag har jag i alla fall tagit tag i bokföringen och är just nu ikapp med alla verifikationer utom resorna för November/December. Lite fix och trix med avskrivningar och eventuella uppskrivningar av djurens värden så kan man nog få till ett bokslut. Men efter det jag nu kan läsa ut så måste det till en hel del under 2008 för att detta skall gå att leva på, tur att jag har en frisk hustru som håller oss flytande. Men varför sörja om morgondagen idag. Var dag har nog av sin egen plåga och man skall ju inte gå upp för backen förrän man kommer dit  osv.......................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0