Kontinuitet

Ja det var ett krångligt ord. Att göra något kontinuerligt dvs hela tiden eller sammanhängande, ja det borde man väl ha ambitionen att åtminstonde hålla bloggen kontinuerligt uppdaterad eller aktuell. 

Nu är det ju inte så förskräckligt många som läser mina tankar och inlägg, och det är kanske inte så konstigt. Varför skulle någon vara intresserad av vad jag har i huvudet. Har försökt att till minstingens få mina nära och kära att läsa och eventuellt lägga in någon kommentar. Det verkar inte ha gått så bra ens det. Jo Karolina kommenterade faktiskt ett inlägg. Om dom andra överhuvudtaget varit inne och kikat är väl ytterst tveksamt.

Vi har trettio tackor och en bagge. Dom stammar från tolv Gutefår vi köpte för några år sedan och två pälsfår som vi fick av svågern. Dom flesta har horn.

Baggen kommer från bekanta som bor söder om Burgsvik och är ny för i år. Dom baggar vi haft tidigare har varit fena på att ta sig över staketen och därför försöker vi nu med selektiv avel att få kvar sådana som inte tar sig ut.

Jodå, baggen har stannat innanför skranket, men några av de gamla tackorna har lärt sig att om man sätter ner huvudet så kan man krypa genom eltråden. Min teori är att den tjocka ullen isolerar, inte bara från kyla utan gör så att dom inte känner elstötarna. Därför har jag bett Jonas Niklasson att komma och klippa dom. Om nu inte detta hjälper så måste den selektiva aveln fortsätta. Så det ger sig om vi efter jul fortfarande har trettio tackor eller om det då "bara" är tjugosex.

Jag har tröttnat på att jaga lamm.

Kommentarer
Postat av: Chrille

Jag tror att detta mediet hör "ungdommen" till.
Vi hade väl våra "bloggar" i kön till diverse kiosker/p-plastser.Chansen att någon ändå läser är väl mycke större än att bli publicerad, om man nu har dom ambitionerna. Men vadå, ville bara in och peta lite i cyberspace. En liten fråga bara, vad anser ni öbor om behovet av tjocka tröjor om man ska ut och resa?

2007-12-14 @ 16:03:27
Postat av: Börje Nordh

Ja, om man skall ha med en tjock tröja eller inte beror väl till största delen på vart man ställer kosan. För en resa till Gotland så här års är tjock tröja att rekommendera.

2007-12-17 @ 10:08:02
Postat av: Marita

Räknas jag till dina nära så kan du räkna med mig!
Syster yster

2008-01-09 @ 19:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0