Hemsida

Läste häromdagen om en kvinna som blivit erbjuden en gratis hemsida som sedan visade sig kosta en j-kla massa pengar. Tur att man inte gått på den valsen. Själv har jag vid ett antal tillfällen blivit erbjuden en egen hemsida gratis i utbyte mot att den får användas i tillverkarens marknadsföring av hans hemsideservice gentemot Gotländska företag. Det låter ju väldigt bra med gratis!!!

När det kommer till kritan så är det själva konstruktionen av hemsidan som inte kostar. Att publicera den och ha den ute på nätet kostar sedan en rejäl slant varje månad och då är det ju inte särskilt gratis längre.  Den senaste säljaren betonade att företaget var mycket stort och omsatte en hel massa miljoner pengar så inte var det någon bluff nej. Jag kontrade med att jag inte hade för avsikt att ytterligare höja deras omsättning. Då blev han sur och avslutade samtalet. En del är känsliga.

Det verkar faktiskt vara en liten djungel, det här med hemsidor. Men jag tror att jag har hittat en hyffsat bra lösning och kommer nog så småningom att skaffa en helt egen. Än så länge nöjer jag mig med domännamnet och en kort adress till min plats på www.hemse.com.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0