Är Flextours hälare ??

Ja för min del så verkar det ju faktiskt så.

Idag ringer en representant för Flextours till min dotter och försöker sälja biljetter på de bokningar som fortfarande ligger kvar i systemet.

- "Ni har ju bokningen kvar, men det finns inga giltiga biljetter"
- " Har du betalt med kort så har du väl fått pengarna tillbaka?"
- Jasså ni har köpt en paketresa, jamen då får ni ju tillbaka pengarna via resegarantin.

Ja herregud, hur kan dom. Stackars människa som blir beordrad att ringa konkursoffer och erbjuda dessa att köpa biljetter som Flextours enligt min mening stulit från det uppringda offret.

Enligt min mening så är detta häleri.

Hoppas verkligen att det inte är någon som går på detta. Se upp med BIG Travel också - ingår i samma företagsgrupp.

Förra veckan reklamerade jag kortköpet. Det verkar troligt att vi kommer få tillbaka den del som betalts med MasterCard. Det är då formellt en reklamation på ett köp jag gjort där jag inte fått köpt vara levererad. Om jag förstår rätt bir det Biljettorgets bank som får ta den smällen.

Idag har jag gjort en "Ansökan om ersättning enligt resegarantilagen"

Detta gör man på en blankett som finns på Kammarkollegiets hemsida - bra med internet. Här finns vad jag förstår en garantisumma som Biljettorget sedan långt tillbaka ställt för att få tillståndet att handla med paketresor.  Alltså inga andra resenärer eller företag förlorar på detta.

Om knappa tre veckor åker vi till Thailand som planerat.

I slutet på Mars måste vi ta tag i hela affären och kräva kompensation för sveda och värk och för psykiskt lidande. Då tycker jag och hoppas jag att Flextours får betala. Själv har jag förhoppningsvis inte lidit någon ekonomisk skada - men den press och turbulens som denna affär har skapat bör kompenseras.

Redan drottning Kristina sa för en himla massa år sedan: " Det är rätt och det är stort att ge upprättelse när man bör göra det."

Jag för min del VET vem som  bör GE upprättelse. Vet bara ännu inte namnen på alla som skall HA den.


BORNOR


Kommentarer
Postat av: ann-marie bergman

Vi är ett sällskap oå 10 pers som också blivit drabbade av Biljettorgets konkurs Vi har varit i Thailand nu efter att ha fått tag i nya biljetter med hjälp av lotta på biljettorget någon bekannt till henne.Vi är så klart med om det" stora upproret" mot flextours Vi har enbart köpt flyfbiljetter så vi verkar ha ännu sämre skydd.Mvh Ann-Marie

2009-03-06 @ 08:56:17
Postat av: Ingela Johansson

Jag och min familj ingår i samma sällskap som Ann-Marie Bergman. Vi är 3 familjer på totalt 10 personer som drabbades av biljett torgets konkurs och Flextours stöld av våra biljetter. Vi hade betalt in och även fått biljetterna men ca 2 veckor innan vi skulle åka fick vi besked från Flextour att de avbokat våra biljetter. Vi hade betalt in en stor del pengar för olika aktiviteter som hotell, snorkeltur, anslutningsflyg mm direkt till dessa i Thailand så för att inte missa allt valde vi att köpa nya biljetter. Då vi endast köpt flygstolar så ser det ut som vi inte har några möjligheter att få igen våra pengar. Visa kort försäkringen verkar inte gälla heller i detta fall enligt banken, då vi betalt in via Internetbanken. Den försäkringen gäller endast vanlig reseförsäkring och inte konkurs. Vi är gärna med på det "stora upprorer" mot Flextour.

2009-03-08 @ 11:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0